120 cm höftade jag egentligen till med - men mitt ögonmått är kass.

basket

Så jag och min 204 cm långa kroppshydda står i ett litet kök lagom stort för att jag ska kunna luta ryggen mot en vägg och spjärna emot med fötterna mot den motsatta. Det är födelsedagsfest ute i ett pendeltågsstationsnamn. En tjej jag inte känner kommer fram och frågar hur lång jag är. Jag frågar om hon vet vad standardhöjden på arbetsytor i kök är. Hon vet inte. Jag höftar till med 90 cm och försöker sedan använda diskbänken som referenspunkt för att ta reda på hur lång jag egentligen är. Med ivriga bifall från övriga festdeltagare i köket kommer jag fram till att jag minst är 189 cm lång. Hon berättar att hennes pappa är 200 cm lång och mycket längre än jag. Samtidigt som intresseklubben sparkar in dörren i hallen med protokollen i högsta hugg konstaterar jag då lite blasé att hennes pappa följaktligen måste livnära sig som basketspelare. Tjejen skakar på huvudet och säger att "nej han är alkoholist".    

Kommentarer
Postat av: david

mången gång har man ju hört skrönorna om dessa vilda partaj - "only in pendeltågsstationsnamn, kids, only in pendeltågsstationsnamn" brukar det heta - men aldrig förr har jag fått en redogörelse så nära inpå. fascinerande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback