Hannes Alfvén 100 år


Jag hade gjort upp en plan för vad jag skulle göra under kommande nio månader. Den var mycket enkel och mycket strukturerad. Den gick ut på att jag skulle genomföra den basutbildning jag hade sökt och blivit antagen till på av landets mest välrenommerade skolor vad det gäller teknik. Där skulle jag under ett år läsa saker jag aldrig läst på gymnasiet för att sedan kunna bli något som jag senare, när jag förklarade varför det inte blev som jag planerat, beskrev som något som jag ju för i helvete inte ens kan stava till ändå.
Man kan säga att bortsett från det att jag suttit här i en kvart nu, pusslandes med J:n, I:n och G:n i olika kombinationer så föll det hela den inspark som tog plats just när jag kommit till mitt upprop. Det var ett långt band av människor som alldeles för snabbt köpt collegetröjor med den välrenommerade skolans namn på, utrustats med diadem som hade små fjädrar med glittriga bollar längst ut och en uppsyn som sa att ”Gu’, va spännande d ska bli mé allt d här galna studentlivet, tänk ba’ vilka fester en kommer å få va mé om, åh overallerna sen asså...”.
Dom följde efter en kille som spelade trumpet.
Precis som råttorna och killen med flöjten, ni vet.

Kommentarer
Postat av: dave

du hade gjort upp en plan för kommande nio månader, men på skolan skulle du under ett års tid läsa en massa mumbo-jumbo. är slutsatsen att de sista tre månaderna alltså var ostrukturerat freestajlande?



btw,
www.ohan org nice!

2008-08-23 @ 08:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback