Got nuthin' but love for ya.

image40

















Pappa klagar alltid på incheckningstider.
Han säger att två timmar är för lång tid.
Han säger att affärsresenärerna, för dem räcker det med att checka in en kvart innan.
Han brukar komma sent bara för provocera.
Han sitter alltid kvar längst i vänthallen.
Struntar högaktningsfullt i alla sorters förhållningsorder om stolsrader som ska fyllas i tur och ordning.

Och jag förstå och ha all respekt för hans sak, men det just där vi aldrig kommer mötas på riktigt.

Jag kan inte vara arg på flygplatsen.
Jag kan inte säga, fan för incheckningstider och dyr tax-free.
Jag kan inte tycka illa om personal lika serviceinriktad som kor på grönbete.

Flygplatsen är min vän.
Visst flygplatsen är den där kompisen som kanske har lite mindre självinsikt än de andra.
Flygplatsen är den som kanske rent utav har sårat dig rejält vid tillfälle, men du kommer över det.
Du har vett att förstå att det inte är personligt.
Och självinsikten, det är ju den karaktären och egenheten du alltid har uppskattat.
Du vet att du sällan får en syl i vädret, men det stör dig inte så mycket.
Det är en bra kompis.
En bra kompis försöker man inte styra eller göra om.
En bra kompis snackar man inte skit om.
En bra kompis umgås man med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback