Vänligen läs instruktionerna innan du börjar.

image16

"Välkommen!
Tack för att du har köpt ett av våra elstängselaggregat.
Våra elstängselaggregat är tillverkade för att ge maximal prestanda och användarvänlighet.
Vi är övertygade om att du kommer uppleva ditt elstängselaggregat som både pålitligt och lättanvänt.
Om du har några frågor eller har något att säga om någon av alla våra produkter så tveka inte att höra av dig.
Din åsikt är viktigt och alltid uppskattad."

 

Det var genom en våg av oföretagsamhet och en serie beslut jag aldrig tog som jag, sommaren 2005, helt enkelt slussades in som förste produktionsansvarig för det som senare skulle kallas "elstängselfilmen".

 

Ett jobb som helt enkelt gick ut på att göra en instruktionsfilm i elstängseluppsättande med hjälp av en digital videokamera, inga förkunskaper över huvud taget och en dator från 1991.
Det hela visade sig vara precis lika fascinerande som det är många stavelser i "instruktionsfilm i elstängseluppsättande".

 

I och med att tiden gick fick jag även mer ansvar för försäljning av själva elstängselprodukterna runt nämnda film och någon vecka innan jag flyttade till Göteborg knöts orden "Sales and Custumer Relations" till mitt namn.
Filmen blev aldrig riktigt färdig på grund av den hos redigeringsdatorn något bristande processorkraften och antagligen den hos mig redan diskuterade företagsamheten.

 

När jag i slutet av maj i år återigen flyttade hem började jag här igen.
Filmen blev klar för någon vecka sedan. Det kändes lite stort. Men i elstängselbranchen finns ingen tid för att vila eller stanna till och fira ett avslutat projekt.

- Chop! Chop!

 

Som man har hört dom säga på film.

 

Nu ägnar jag min sista tid här till att översätta instruktionsboken till de nya högteknologiska elstängselaggregat som ska tas in i sortimentet.

Jag vet inte vad grejen är riktigt, men det slukar mig totalt. Jag jobbar helt ärligt 9-10h om dagen med att dels översätta själva texten, men ockås med att pedantiskt förbättra layouten i insturktionsboken.

Till exempel så har det där jävla klappmongot från England som gjort instruktionsboken använt fel typsnitt när han gjort animationer av aggregatets display. Han har tagit någon form av miniräknar-font medans aggregatets display har ett typsnitt uppbyggt av punkter.

 

Lite mer ansträgning och omsorg för slutprodukten kunde väl ändå vara på sin plats.


" Alla våra aggregat som drivs av ström från elnätet mäter och visar information om stängslets prestanda.
Det är information som kan användas till att utlösa alarm om för stora "läckage" (vegetation etc.) eller kortslutningar uppstår. Att ha hög spänning på ditt elstängsel är grundläggande för att det ska fungera effektivt.
Spänningen kan gå ner på grund av dålig jordning eller otillräckligt stängselunderhåll.
För att samla in nödvändig information har våra aggregat två kontakter utöver standardkontakterna till jord och stängsel."


Kommentarer
Postat av: David

ja precis, va? jämfört med dig har jag alltså 16 månader på mig ungefär, så jag behöver inte stressa...

Postat av: David

fräscht med ny design dock. kudos.

2007-08-13 @ 20:25:08
URL: http://magisktmentragiskt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback