Feel the beat from the tambourine, uuuuhhhh yeaaah.

image39
Du kanske är den som går upp rätt mycket i vikt, skaffar dig jättefula tribal-tatueringar över hela armarna och tycker att en bra förfest görs av upp-pitchade medleylåtar konstruerade av hits från 2005.
I sådana fall var det hos dig jag var ikväll.

Jag och A tog oss vidare sen, till det som skulle bli min sista hemmafest här på ett tag.
Där hade jag kul och blev mer på örat än vad örat vanligtvis är på mig.

Strax innan klockan han slå de två på morgonen sa jag adjö till kompis H och hennes kompis med orden:
- Lita aldrig på Rihanna, Beyonce är ett geni, men lita aldrig på Rihanna.

Sen tryckte jag igång "Dancing Queen" på min ipod, och cyklade snabbt så in i helvete, som jag alltid gör när jag är full och när jag är nykter.
Snabbt som själva Lucifer tar förtappade själar gick det alltså.
Jag hade nu Beyonces "irreplacable" i lurarna och skrek till en förbipasserande trio:

- Fy fan va? bra Beyonce är.

På samma sätt som fotbollssupportrar ibland kan skrika "fy fan va? VI é bra".

Sen sladdade jag in på en 50-väg framför en vit SAAB, straxt innan en T-korsning. Jag tänkte att; visst är jag full, men det vore väl fan om man inte hade lite trafikvett.
Jag sträckte nonchalant ut min vänstra hand för att signalera färdriktning, svängde vänster, valde en liten för snäv vinkel mot en hög trottoarkant, välte omkull, gjorde mig illa och låg blixtstilla.
Den vita Saaben svängde höger och visade inga tendenser på at stanna och se efter hur det hade gått med mig. Jag tänkte att den antagligen var nöjd med att en så snabb-cyklande person som jag föll omkull med samma kraft som den jag precis innan fördelade till cykelhjulen med mina ben.
Sen sträckte jag upp min högra knutna näve i luften och sjöng högt:

- You must not know what I mean, you must not know what I mean!

Sen cyklade jag hem, la mig på trottoaren utanför huset, fylle-letade förgäves efter Orions Bälte och lyssnade på
Beach Boys.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback