Apropå inredning

image20

Jag brukar egentligen gilla att sortera saker, men det hänger på att saker och ting ska passa. Alltså, det måste finnas tillräckligt av något för att det ska räcka till en egen kategori annars faller alltihop.
Det är därför jag aldrig har gillat att flytta så mycket som jag kanske skulle ha gjort om jag hade ungefär lika mycket konfirmations- klockor som underkläder.
Det brukar börja bra med att jag packar ner den cd- och vinylsamling som jag enbart använt som en jävligt opraktisk inredningspryl de senaste två åren i gamla kartonger för elstängselaggregat. Skivorna är många, har samma storlek och har alla samma användningsområde. Perfekt liksom.


Sen går jag vidare med böcker, men de brukar aldrig räcka till en egen flyttkartongkartong så jag får blanda dom med tidskrifter, serietidningar och de få DVD:s jag har. Det fungerar ju ändå helt ok eftersom de på ett eller annat sätt är medier allihop. Vid ett tillfälle slängde jag dock alla de politiska tidskrifter jag aldrig läst men aldrig vågat slänga i rädsla för att jag aldrig skulle hjälpa världen då.
Det kom sig av att jag stämde av mitt politiska engagemang till att vara ungefär lika starkt som "Biafrabarn" är ett aktuellt uttryck.


Hursomhelst så ledde det här till att "mediakartongen" blev till "media- samt sängkläder och överkastkartongen". Och? once you pop så går det ju som bekant inte att sluta.
"verktyg- och krimskramskartongen" - här lägger jag bitsen till min borrmaskin (ja jag har en borrmaskin, det är jävligt praktiskt), alla IKEA-nycklar jag samlat på mig, två skiftnycklar, lite skruv, mjukisdjuret "Raffe", ett jättefult halsband jag ville ha när jag konfirmerade mig men inte haft hjärta att slänga, en askkopp och några badminton-bollar.
"sladdar och annat" - här samlar jag förutom sladdar med stickproppskontakt en påse mynt, två ljusstakar, en bild på R. Kelly och ett pingisracket.
"sport och fritid?" - Här lägger jag en basketboll, en fotboll och en morgonrock.


Jag har ännu inte kommit till alla köksattiraljer samt glas och porslin, men jag hoppas kunna sortera det med ett par kryckor jag har kvar sen en envis muskelinflammation.
Har sparat det till sist eftersom jag gömt ett tjugotal cigarettändare (framsorterat från en tidigare flytt) i två kaffemuggar ovanpå min garderob.
Det är en liten lek vi leker jag och mamma, den heter "jag röker inte, alls".
Förvisso har det nyligen nedpackade askfatet stått framme på mitt skrivbord hela sommaren och på det så har jag även så länge jag bott hemma ägnat mig åt synnerligen oregelbunden, dock frekvent, tandborstning.
Men askfatet har vi kommit överens om, är inredningspryl och tandbortsning är ju bra.
Ja, detta om detta.

Kommentarer
Postat av: david

Haha! "Sport och fritid?"-attiraljerna antyder alltså att din fritid (eller mer osäkert: "fritid?") enbart består av din morgonrock. rätt snävt sorterat men förvisso ganska bekvämt och inte minst signikativt för den playboy du är.

Postat av: ohan

you know how we do.
It's going down
cause I'm around.

2007-08-20 @ 17:17:15
URL: http://ohan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback