På TV går det mycket bra.

general
Igår var en spännande dag på många sätt och vis. Jag och vår besökande vän tittatde på TV hela dagen. Vi gjorde oss lustiga över nån modell och hennes TV-show samtidigt som vi åt gårdagens snacks och sa nerbäddade i våra täcken att det är jobbigt att vara arbetslös.
Det fanns någon lös tanke om att gå på en pop-klubb när kvällen väl knackat på, men det blev liksom aldrig av. VI beställde pizza istället, från Rancho nere på kaggeledstorget.
 Jag ville ha en jamaica utan kyckling och Claudio, vår egen pizzabagare, replikerade "nej, nej ingen fågelinfluensa". Det var kul tyckte jag, Claudio själv verkade också nöjd med sin vittsighet, en kvart senare när vi var och hämtade pizzorna. Han är sån Claudio, en lustig typ.
Senare på kvällen tyckte E att vi skulle se på "rymdimperiet slår tillbaka". Det var en idé som även jag och vår vän tyckte var god. E pressade dock hårt på att vi skulle ha snacks så vår vän gav E en hundring som han fick disponera hur han ville bara han köpte chips och snus.
Sen satt vi där alla nerbäddade, tittandes på Harrison och hans vänner, åt chips, lösgodis, kolaremmar och snusade General. Jag och vår vän somnade innan filmens slut. Vi var ju utmattade, innan hade vi inte bara gått de trehundra metrarna ner till kaggeledstorget och tillbaka utan även tittat mycket på TV.

Idag var E på arbetsintervjuv. Han ska bli sånhär telefonombud för "talk fundrasing". Jag och vår vän tog sovmorgon, det hade vi förtjänat.
Sen åkte vi upp på stan för att möta upp E och jag köpte dessutom en almanacka (det bra ut när man går på arbetsuintervjuv säger vår vän). Vi gick även till systembolaget och köpte ett par öl. 15 stycken närmare bestämt.

Ikväll ska vi bestämt gå på pop-klubb, men nu först ska E laga mat till oss, det blir trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback