H. O. C. K. E. Y hockey!

hemglassIdag har E och jag skrivit hemtenta, förutsättningarna var som följer:

3 böcker kursliteratur.
2 av dessa i vår ägo.
3 stycken frågor, en på vardera bok.
0 sidor läst kursliteratur.
25h att göra hemtenta på.
Mycket bra TV underhållning i form av OS.

Klockan 12 lades hemtentan ut på nätet och det var bara att gasa. Jag började starkt med att titta på OS, E hade precis gått upp. Han sysslade med extremsporten strutta runt i morgonrock en stund, sen tog han en dusch, mumlade något om att ska här plugga så ska här finnas snus och försvann sedan iväg ner till kaggeledstorget för att köpa snus.
Klockan 14 tittade jag lite på kursliteraturen och tänkte att jag skulle kanske börjar ögna igenom det där lite, men samtidigt visades snowboardtävlingar på TV så jag gjorde det enda rätta och sätta mig ner framför TV:n igen. Klockan blev 15 och jag tänkte att hockeyn börjar ju 16 så det är ingen idé att börja med något nu, dessutom var det curling på TV:n.
Någon gång har såg jag också glassbilen i fönstret och frågade E om det inte skulle vara fasligt kul om vi skulle handla lite glass. E höll med och sprang iväg ner till glassbilen. Samtidigt satt jag och tänkte att "fan det är väl lite vuxenpoäng att handla från glassbilen". 50 stycken glasspinnar vid namn Kameleont i frysen senare tänkte jag att: "vuxenpoäng... antagligen inte".
Sen åt vi glasspinnar och tittade på hockey, för tillfället ligger vi på 16 stycken (E har ätit fyra).

När hockeyn tog slut började den fasansfullt spännande och ansträngande sporten hittapåonödigasakerattgörasåattduslipperplugga. E började starkt med att gå på toa på serietisdning i 20 minuter. Jag var inte sämre jag utan följde direkt upp med "vänta-med-att-börja-plugga-för-jag-ska-ju-gå-på-toa-när-E-är-färdig-och-det-är-han-ju-alldeles-straxt-så-jag-tittar-på-OS-så-länge".
När E kom ut gick han på "kolla-lite-grejer-på-internet-först-bara-innan-jag-börjar-läsa" och jag gick ju på toa. Medans jag var där inne så passade jag på att ta en dusch och när jag ändå stod i duschen så kunde jag ju lika gjärna ta ett bad tänkte jag och drog av ytterligare en 45 minuter.
När jag kom ut från badrummet gick jag in i "återhämta-mig-efter-det-varma-badet-i-en-kvart-sådär-och-vädra-lite-så-länge". Samtidigt upptäckte jag att E ägnade sig åt klassikern "nä-jag-ska-nog-ta-någonting-att-äta-först". Jag gick ut i köket för att göra honom sällskap och drog upp lite slentrianmässiga förslag messt för att få tiden att gå. E visade prov på rutin och sa att det inte kunde vara någon vidare bra idé att stå i köket och laga mat i en timma när det var OS på tv och faktiskt också fanns en hemtenta att göra. Tillslut förstod vi att vi var tvugna att betälla pizza. Så jag tog en tio minuter för att bestämma vilken pizza jag skulle ha och sedan kunde vi ägna oss åt "fan-absolut-ingen-jävla-idé-att-börja-plugga-nu-vi-ska-ju-straxt-gå-iväg-och-hämta-våra-pizzor". Så vi fick ytterligare 15min härlig OS-tid. Sen gick vi ner till kaggeledstorget och hämtade våra pizzor. Och det skulle väl var själva fan om man hade så mycket att göra att man var tvungen att plugga samtidigt som man åt. Nej, nej inget sånt.
Dessutom var det mer curling på tv:n. Vi tog en timma att smälta pizzan också. Det är aldrig nyttigt att börja stressa när man är helt full i magen. 22:30 slog jag för första gången på allvar upp en av de två böckerna vi hade och klockan 04:30 var jag färdig med besvarandet av två av de tre frågorna. Den tredje hade vi som sagt ingen sportslig chans på.
Ett bra dagsverke tycker jag. E föreslog att vi skulle börja plugga tidigare nästa delkurs och kanske till och med se över det här med vår något dissfunktionella självdiciplin. Jag är tveksam. 

Kommentarer
Postat av: David

Lata jävlar...

2006-02-19 @ 22:06:29
Postat av: David

och så ett sent tillägg: hade eran glassbils-man en sådan charmant jacka och så välsittande och snyggt tvättade jeans? om ja, vid vilken hemglassbilhållplats hittar man detta maskhål tillbaka till 80-talet?

Postat av: ohan

Helleforsgatan 12b. i Kållltorp/Härlanda - Göteborg.
Spårvagn 1 mot östra sjukhuset till tingvallsvägen.
(det är hållplatsen innan östra sjukhuset)

2007-08-20 @ 17:38:27
URL: http://ohan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback